ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား (Objectives)

၁။ မိမိကိုယ္တိုင္ေရာ တျခားသူပါ အင္ဂ်င္နီယာ ဗဟုသုတ တိုးပြားရန္အတြက္ အၿပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကရန္၊
1. To widen engineering knowledge of forum members by interactive discussion in the forum.

၂။ လုပ္ငန္းပုိင္ဆုိင္ရာ ႏွင္႔ သင္ၾကားေရး (သုိ႔မဟုတ္) သုေတသန ဆုိင္ရာ ၿပႆနာ မ်ား ႏွီးေႏွာေဆြးေႏြး အေၿဖရွာရန္။
2. To discuss and find the best or optimum solutions to industrial, learning and research-related engineering problems faced by the members.

၃။ အဖြဲ႔ ၀င္မ်ား၏ Engineering English တုိးတက္လာေစရန္
3. To strengthen the members' career by promoting the engineering English skills including technical writing, communication skills, presentation skills and illustration skills etc.

၄။ အဖြဲ႔၀င္မ်ားအတြင္း သက္ဆုိင္ရာ Specialization အလုိက္ နည္းပညာ ကြာဟမႈ နည္းပါးေစရန္။
4. To narrow the gap of engineering knowledge and technolgy among different members

၅။ သိသင့္သိထိုက္သည္႔နည္းပညာမ်ား ေလ့လာသိရိွႏိုင္ရန္ နည္းလမ္းညႊန္ျပေဆြးေႏြးႏိုင္ေစရန္
5. To point out what should be learnt and to guide the best possible ways to implement the learnning scheme in order that all on-going technologies can be reached by the members.

၆။ အဖြဲ႔၀င္မ်ားအတြင္း ႏွီးေႏွာဖလွယ္မႈ၊ ေမတၱာတရားတုိ႔ကုိ ေရွ႕တန္းတင္ျပီး အေကာင္းျမင္ေသာနည္းျဖင့္အင္ဂ်င္နီယာ ပန္းတုိင္မ်ားခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္
6. To set engineering goals and implement them positively by taking the advantages of active participation, discussion and loving kindness among members

စည္းကမ္းမ်ား (Rules of Games)

၁။ Engineering Education and Practice၊ မိမိၾကဳံေတြ႔ေနရေသာ အင္ဂ်င္နီယာပုိင္းဆုိင္ရာ ၿပႆနာမ်ား ႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ ေမးခြန္းမ်ား ကုိ လုပ္ငန္းပုိင္းဆုိင္ရာ (သုိ႔ ) သုေတသန ပုိင္းဆုိင္ရာ ႏွင္႔ ဆက္စပ္ ေမးၿမန္းရမည္။
1. All questions or problems related to engineering research, practice, industry etc. should be posted with the sufficient related explanation.

၂။ ေမးခြန္းမ်ားကုိ အကုိးအကား၊ အေထာက္အထားမ်ားႏွင္႔တကြ ေၿဖဆုိ အၾကံၿပဳရမည္။
2. Answers to the above problems should be provided with enough references and evidences. This may not be an academic work. Industrial case study should be very fine.

၃။ ဤဖုိရမ္ ႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ Post မ်ားကုိ "Engineering Forum" ဟု Label တပ္၍ တင္ရမည္။
3. All posts must be categorized under "Engineering Forum".

၄။ အဂၤလိပ္စာတိုးတက္မႈကိုရည္ရြယ္ထားေသာေၾကာင့္ ပထမဦးစားေပး အဂၤလိပ္လိုေရးသားၾကရမည္။ (Engineering Forum အတြက္သာ)
4. English is supposed to be used in the forum since one of the main aim is to improve English language skills of the members.

၅။ ေဆြးေႏြးသည့္အခါ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဦးတည္ခ်က္မထားဘဲ အေၾကာင္းအရာေပၚတြင္သာ ဦးတည္ေဆြးေႏြးရမည္။
5. No personal approach or attack is allowed in the forum. Discussion must be centered in the engineering issues.

၆။ Specialization အလုိက္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ပုိမုိတြင္က်ယ္လာပါက ဖုိရမ္ခြဲမ်ား subforum ကုိ ဖြဲ႔စည္း ေဆြးေႏြးေစမည္။
6. It is suggested that subforums are established in case there are members of different specializations and their discussions are quite comparatively interactive.

၇။ အမ်ားသိရန္မလိုအပ္သည့္ အမွားအယြင္းအေသးအဖြဲမ်ားကို gtalk မွတဆင့္ ကူညီအသိေပးရမည္။
7. Small odds and ends should be directed to the users by their personal e-mails or chat etc.

စိတ္မီးအိမ္ အင္ဂ်င္နီယာ ဖုိရမ္ ဥယ်ာဥ္မွဴးမ်ား
Seitmeeain Engineering Forum Moderators

Wednesday, May 28, 2008

ဘာေၾကာင္႔ ပိုးမႊားစက္ရုပ္ ေတြ တီထြင္ဖုိ႔ လုိအပ္သလဲ။

ဤေေမးခြန္း၏ အေၿဖကုိ မစူးစမ္းမွီီ တုပဇီ၀ေဗဒ ဟု ေခၚသည္႔ Biomimetics ဆုိေသာ ဘာသာရပ္ အေၾကာင္း စတင္ေဆြးေႏြးရေပမည္။ Biomimetics ဆုိေသာ စကားလုံးသည္ Bio ဟူေသာ ေရွ႕ဆက္စကားလုံး ႏွင္႔ mimetic ဆုိေသာ ပင္မ စကာလုံး တုိ႔ကုိ ေပါင္းစပ္၍ တည္ေဆာက္ ထားၿခင္းၿဖစ္သည္။

Bio ဟူေသာ ေရွ႕ဆက္စကားလုံးသည္ သက္ရွိအရာမ်ား ကုိ ကုိယ္စားၿပဳသည္။
Mimetic သည္ တစုံတခုအားတုပသည္ ဟု အဓိပၸာယ္ေဆာင္ေသာ mimic ဆုိသည္႔ စကားလုံးမွ ဆင္းသက္လာၿခင္းၿဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင္႔ Biomimetics ဆိုသည္မွာ သက္ရွိတုိ႔၏ ခႏၶာကုိယ္ ယႏၱရား တည္ေဆာက္ပုံ၊ ဖြဲ႔စည္းတည္ရွိပုံ၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္ပုံ စသည္႔ ၿဖစ္စဥ္မ်ားကုိ တုပလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ သက္မဲ႔ စက္ရုပ္မ်ားတီထြင္္အသုံးခ်ၿခင္း ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင္႔ဆုိႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ၿပင္ ၎တုိ႔ႏွင္႔ ပတ္သက္သည္႔အေၾကာင္းအရာ မ်ားကုိ ေလ႔လာေသာ ဘာသာရပ္ ဟုလည္း အဓိပၸာယ္ ဖြင္႔ဆုိႏုိင္ေပသည္။

အတုိခ်ဴပ္အားၿဖင္႔ Biomimetics အား တုပဇီ၀ေဗဒ ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင္႔ဆုိ ႏုိင္ေပသည္။

Robotics စက္ရုပ္ေဗဒ အား Biomimetics တုပဇီ၀ေဗဒ ၏ ဘာသာခြဲ တစ္ခုအၿဖစ္ သတ္မွတ္ႏုိင္ေပသည္။ စက္ရုပ္ေဗဒ ဟု ေၿပာဆုိရာတြင္ လူသားတုိ႔ ကုိ တုပ၍ လူသားတုိ႔၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ေပးစြမ္းႏုိင္ေသာ စက္ရုပ္မ်ား တီထြင္အသုံးၿပဳၿခင္း ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင္႔ဆုိႏုိင္ေပသည္။

ထုိသုိ႔ တီထြင္သုံးစြဲရာတြင္ အၾကီးမားဆုံးေသာ စိန္ေခၚမႈမွာ လူတုိ႔၏ ေတြးေခၚမႈ ဥာဏ္ရည္ ကုိ စက္ရုပ္မ်ား၏ မွတ္ဥာဏ္တြင္ မည္ကဲ႔သုိ႔ ထည္႔သြင္းသုံးစြဲမည္နည္း ဟူေသာ ေမးခြန္းပင္ၿဖစ္သည္။
ဥပမာ-
ၿမန္ႏႈန္းၿမင္႔ ပေရာ္စက္စာ မ်ား အသုံးၿပဳ၍ ပုံမွန္ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း သြားေစရန္ ခုိင္းေစထားေသာ လမ္းေလွ်ာက္စက္ရုပ္သည္ သူ၏ လမ္းေၾကာင္းတြင္ အုတ္ခဲ ကဲ႔သုိ႔ေသာ အဟန္႔အတားမ်ားေတြ႔ရွိပါက မည္သုိ႔ တုန္႔ၿပန္ ေက်ာ္လႊားသြားမည္နည္း။ ထုိကဲ႔သုိ႔ေသာ အေၿခအေနမ်ိဴးကုိ စက္ရုပ္လူသားက ေက်ာ္လႊားသြားႏုိင္ေစရန္ မည္သုိ႔ေသာ အထူးအမိန္႔မ်ား ထည္႔သြင္း ေစခုိင္းမည္နည္း။ ဤေနရာတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာ လူသားတေယာက္၏ ဦးေႏွာက္သည္ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္ အဟန္႔အတားမ်ားေတြ႔ရွိပါက မည္သုိ႔ တုန္႔ၿပန္၍ ေၿခ၊လက္မ်ားကုိ မည္သုိ႔ ခုိင္းေစသည္ ကုိ ေရွးဦးစြာ ေလ႔လာရန္ လိုအပ္ေပမည္ ။ ေလ႔လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအေပၚ မူတည္၍ စက္ရုပ္မ်ားကုိ လိုအပ္သလုိ ပရုိဂရမ္မ်ား ၿဖည္႔စြက္ ထည္႔္သြင္း ခုိင္းေစရမည္ ၿဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိသုိ႔ ေလ႔လာ၊ပရုိဂရမ္သြင္း၊အမိန္႔ေပးခုိင္းေစ ရမည္မွာ ခက္ခဲႏုိင္သကဲ႔သုိ႔ ေတြ႔ႏုိင္ေၿခရွိေသာ အဟန္႔အတား အေၿခအေနမ်ားသည္လည္း အမ်ိဴးမိ်ဴးကြဲၿပားႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ အခက္အခဲအမ်ိဴးမ်ိဴးကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေသာ စက္ရုပ္မ်ားတီထြင္ရာတြင္္ ကုန္က်စရိတ္ အဆမတန္ ၿမင္႔မားႏုိင္သကဲ႔သုိ႔ အခ်ိန္ၾကာၿမင္႔ကာ လိုအပ္သေလာက္ ထိေရာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္သည္မွာ ထင္ရွားလွေပသည္။
ထုိအခက္အခဲ၊ စိန္ေခၚမႈမ်ားကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ရန္ သိပၸံပညာရွင္မ်ား စုေပါင္း စဥ္းစား အေၿဖရွာေနသည္မွာ ၾကာၿမင္႔ၿပီၿဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးရရွိသည္႔ အသင္႔ေတာ္ဆုံးေသာ အေၿဖမွာ Insect Robot ဟုေခၚေသာ ပုိးမႊားစက္ရုပ္မ်ားတီထြင္အသုံးခ်ရန္ပင္ ၿဖစ္သည္။ ပုိးမႊားစက္ရုပ္မ်ားကုိ ေရြးခ်က္ ရန္ ဆုံးၿဖတ္ရေသာ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းမ်ားမွာ
၁။ ပုိမႊား အင္းဆက္မ်ားသည္ လူကဲ႔သုိ႔ ၿမင္႔မားေသာ ဦးေႏွာက္၊ဥာဏ္ရည္မရွိေသာ္လည္း လူ႔ထက္သာလြန္ေသာ ပ်ံသန္းၿခင္း၊ ေနရာ မ်ားကုိ တိက်စြာ မွတ္သားႏုိင္ၿခင္း စသည္႔ ၀ိေသသမ်ား ရွိေနၿခင္း၊
၂။ အဟန္႔အတားမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား ႏွင္႔ ေတြ႔ၾကဳံေသာအခါ လုိအပ္သလုိ ယိမ္းႏြဲ႔ လုပ္ရွားႏုိင္ေသာ ခႏၶာကုိယ္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပုံ ရွိၿခင္း
တုိ႔ပင္ ၿဖစ္ေပသည္။
ထုိေၾကာင္႔ လုိအပ္ေသာ အသုံးၿပဳမႈ မ်ားအတြက္ ပုိမို နိမ္႔ေသာ မွတ္ဥာဏ္တု ႏွင္႔ ပုိမုိ ယိမ္းႏြဲ႔၍ အေၿခအေန၏ေတာင္းဆုိခ်က္အရ လုိအပ္သလုိ ၿပဳၿပင္ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ေသာ ခႏၶာကုိယ္ ရွိေသာ စက္ရုပ္မ်ားကုိ တည္ေဆာက္လုိပါက ပုိးမႊားမ်ားကုိ တုပရမည္ၿဖစ္ေပသည္။
အထက္ပါ ေဆြးေႏြးခဲ႔ေသာ အခ်က္မ်ားကုိ အေၿခခံၿပီး ပုိးမႊားစက္ရုပ္မ်ားကုိ စူးစမ္းေလ႔လာ၊အေၿဖရွာ၊သုေတသန ၿပဳ၍ ကမၻာတြင္ စတင္တည္ေဆာက္ အသုံးၿပဳေနၿပီၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ တုပပုိးမႊားေေဗဒသည္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ အလြန္တက္ၾကြေသာ သုေတသန နယ္ပယ္ တစ္ခုအၿဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိေပသည္။
သုိ႔ၿဖစ္ပါ၍ ၿမန္မာၿပည္သူ၊ၿပည္သားမ်ား ဗဟုသုတ အလုိ႔ငွာ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ႏုိင္ေစရန္ တုပပုိမႊားေဗဒ ၏ အေၿခခံ သေဘာတရားမ်ားကုိိ မိတ္ဆက္ ေဆြးေႏြးလုိက္ရၿခင္းၿဖစ္ေပသည္္။

စာကုိး
၁။ The Buzz about Insect Robots, Web Source: http://www.science.org.au/nova/084/084print.htm

1 comment:

ဘလူးဖီးနစ္ said...

ေကာင္းတယ္ဗ်ိဳ႕။ စိတ္၀င္စားမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ဆီလဲ လာလည္ပါဦးခင္ဗ်ာ။
http://engineer4myanmar.com